Dita e nesërme, e premtja e fundit e nëntorit, shënohet nga të gjithë si dita kur mbretëron një furi e vërtetë pazaresh.

Në Amerikë, ku nisi nisma e të Premtes së Zezë, zbritjet janë me të vërtetë zbritje. Tregtarët atje, në një garë për të hequr qafe mallrat e vjetra dhe për t’u lënë vend porosive të reja, shesin njëri pas tjetrit, duke ulur çmimet në maksimum, ndaj në këtë ditë të zezë ka edhe përleshje në përpjekje të dëshpëruar për të blerë disa pajisje, rroba, këpucë.

Situata jonë është pak më ndryshe. Nga kudo, shenjat bërtasin, zbritjet, shitjet deri në 70, 80 apo edhe 90 për qind, kështu që njerëzit vrapojnë nga dyqani në dyqan sikur të ishin nën një magji për të përfituar nga zbritja. Se a është reale dhe realisht nëse ka zbritje është e diskutueshme, duke qenë se tregtarët, të paktën në këtë vend, paraprakisht arrijnë t’i rrisin çmimet sa më shumë dhe më pas bëjnë zbritje. Kështu, në vend të një zbritjeje të vërtetë, blerësi paguan një çmim që është afër ose identik me çmimin e rregullt.

Shpesh, zbritjet më të mëdha janë në sasi të kufizuara ose stoqe të vjetra që shitësit me pakicë duan të pastrojnë. Kjo do të thotë se “70% zbritje” mund të zbatohet vetëm për disa mostra ose për modelet që nuk janë më të njohura.

Gjithashtu, shitësit me pakicë përdorin si “karrem” disa produkte me zbritje ekstreme për të tërhequr blerësit, ndërsa pjesa tjetër e ofertës ka ulje minimale ose aspak, por njerëzit gënjejnë se kanë blerë zbritje.

Hulumtimet e kryera nga shoqatat e konsumatorëve në Evropë dhe SHBA tregojnë se: Vetëm rreth 20% e produkteve shiten realisht me çmimin e tyre më të ulët të Premten e Zezë.

Edhe 40% e produkteve shiten me të njëjtin çmim ose pak më të ulët se disa javë më parë.
Disa produkte, veçanërisht pajisjet elektronike dhe pajisjet e vogla, ndonjëherë janë më të lira në periudha të tjera të vitit.

Në prag të “fundjavës së zezë të premten e zezë”, Drejtoria e të Ardhurave Publike (APP) ka lëshuar një rekomandim për të gjithë tatimpaguesit që do të aplikojnë zbritje në çmimet e produkteve dhe shërbimeve të tyre që t’i shprehin dhe saktësojnë ato me rastin e lëshimit të faturës.

Tatimi mbi vlerën e shtuar të llogaritur duhet të tregohet në faturë me çmimin e sapokrijuar.

DAP rikujton se konsumatorët janë të detyruar të kërkojnë kupon fiskale gjatë blerjes dhe ta ruajnë pasi të dalin nga vendi i shitjes për shkak të kontrollit.

Çdo qytetar ka të drejtë dhe detyrim të denoncojë tatimpaguesit e padisiplinuar që nuk përmbushin detyrimet dhe nuk lëshojnë fatura fiskale, thekson DAP.

Megjithatë nuk përjashtohet mundësia që të bëni një xhiro nëpër dyqane dhe mbase të gjeni diçka më të lirë.

Autor: Aleksandrija S. Nikollovska
Fotograf: Aleksandar Ivanovski
Redaktimi: Aleksandar Arsovski