Gjykata Kushtetuese anuloi vendimin për zgjedhjen e Elizabeta Dukovskës për gjyqtare të Gjykatës Kushtetuese, duke vlerësuar se procedura për zgjedhjen e saj është zhvilluar në kundërshtim me kriteret ligjore dhe parimet e barazisë dhe transparencës. Vendimi shkaktoi reagime në opinion dhe në institucionet gjyqësore, ku Gjykata Kushtetuese paralajmëroi krijimin e precedentit ligjor dhe shtyrjen e seancës përgatitore për Ligjin për gjuhët, ndërsa ministri i Drejtësisë Igor Filkov theksoi se Këshilli Gjyqësor duhet ta përsërisë procedurën.

foto MIA

Sipas aktgjykimit, Këshilli Gjyqësor ka marrë vendim për përzgjedhje pa i shqyrtuar plotësisht të gjithë kandidatët e propozuar, gjë që ka rezultuar me trajtim të pabarabartë dhe shkelje të procedurës ligjore. Gjykata konstatoi se anëtarët e Këshillit nuk dispononin materiale dhe të dhëna të mjaftueshme për kandidatët, gjë që e bënte të pamundur analizën e plotë të ekspertizës dhe kontributit të tyre në teorinë juridike. Edhe pse Ligji për Këshillin Gjyqësor kërkon plotësimin e kritereve specifike të përzgjedhjes, këto nuk u verifikuan zyrtarisht para votimit.

Në këtë rast, anëtarët e Këshillit për herë të parë u njohën me biografitë e kandidatëve në vetë seancën dhe vazhduan të votojnë vetëm për kandidaten e parë të propozuar – Elizabeta Dukovska, gjyqtare në Gjykatën e Apelit në Shkup. Dy propozimet e mbetura, për kandidatët T.S. nga Gjykata e Apelit Manastir dhe A.D. nga Gjykata Themelore Civile Shkup, janë injoruar plotësisht.

Nga këqyrja e procesverbalit të seancës është e padiskutueshme se pas paraqitjes së biografive nga propozuesit e tyre, anëtarët e Këshillit ranë dakord të votojnë sipas radhës së propozimeve të dhëna, por më pas u votua vetëm për propozimin e parë. Është anashkaluar votimi për kandidatët e dytë dhe të tretë, pas së cilës propozimi i parë është miratuar dhe është vendosur si propozim për zgjedhjen e gjyqtarit kushtetues.

Gjykata konstatoi se kjo mënyrë e procedimit ishte në kundërshtim me parimin e barazisë, pasi vetëm një kandidat mori mundësinë për mbështetje reale me votim, ndërsa dy të tjerëve iu hoq i njëjti trajtim dhe mundësi të barabarta.

Gjithashtu, kjo qasje cenon edhe sistemin e meritës, pasi nuk ka lejuar një krahasim real dhe objektiv të cilësive, rezultateve dhe kontributit të kandidatëve në zhvillimin e mendimit dhe sistemit juridik. Kjo, sipas gjykatës, shmang detyrimin ligjor për një qasje të barabartë, meritokratike dhe transparente të procedurës, gjë që bie në kundërshtim me parimet themelore kushtetuese të barazisë dhe llogaridhënies në kryerjen e funksioneve publike.

Për këtë, Gjykata Administrative e pranoi padinë e Antoaneta Dimovska, e cila është anëtare e Këshillit Gjyqësor dhe njëra nga kandidatet për gjyqtare kushtetuese. Gjykata urdhëroi rivotimin në përputhje me kriteret ligjore, ku të votohet për të gjithë kandidatët e propozuar në përputhje të plotë me kriteret e përcaktuara në Ligjin për Këshillin Gjyqësor.

Gjykata Kushtetuese shtyu seancën përgatitore për Ligjin për Gjuhët

Gjykata Kushtetuese, ndonëse nuk e komentoi vendimin e Gjykatës Administrative, në deklaratën e saj të djeshme theksoi se veprimet e Këshillit Gjyqësor, të Kuvendit dhe të gjykatave administrative çuan në krijimin e një precedenti ligjor me të cilin asnjë përbërje e Gjykatës nuk është përballur deri më tani. Gjykata paralajmëroi se një precedent i tillë ka implikime të rëndësishme ligjore për veprimet e saj të mëtejshme.

Уставниот суд оформил предмет по иницијатива на политичката партија Левица во кој оспорена е Одлуката за разрешување на членот на Комисијата за прашања на изборите и именувањата на Собранието

Sipas aktgjykimit, Këshilli Gjyqësor ka marrë vendim për përzgjedhje pa i shqyrtuar plotësisht të gjithë kandidatët e propozuar, gjë që ka rezultuar me trajtim të pabarabartë dhe shkelje të procedurës ligjore. Gjykata konstatoi se anëtarët e Këshillit nuk dispononin materiale dhe të dhëna të mjaftueshme për kandidatët, gjë që e bënte të pamundur analizën e plotë të ekspertizës dhe kontributit të tyre në teorinë juridike. Edhe pse Ligji për Këshillin Gjyqësor kërkon plotësimin e kritereve specifike të përzgjedhjes, këto nuk u verifikuan zyrtarisht para votimit.

Në këtë rast, anëtarët e Këshillit për herë të parë u njohën me biografitë e kandidatëve në vetë seancën dhe vazhduan të votojnë vetëm për kandidaten e parë të propozuar – Elizabeta Dukovska, gjyqtare në Gjykatën e Apelit në Shkup. Dy propozimet e mbetura, për kandidatët T.S. nga Gjykata e Apelit Manastir dhe A.D. nga Gjykata Themelore Civile Shkup, janë injoruar plotësisht.

Nga këqyrja e procesverbalit të seancës është e padiskutueshme se pas paraqitjes së biografive nga propozuesit e tyre, anëtarët e Këshillit ranë dakord të votojnë sipas radhës së propozimeve të dhëna, por më pas u votua vetëm për propozimin e parë. Është anashkaluar votimi për kandidatët e dytë dhe të tretë, pas së cilës propozimi i parë është miratuar dhe është vendosur si propozim për zgjedhjen e gjyqtarit kushtetues.

Gjykata konstatoi se kjo mënyrë e procedimit ishte në kundërshtim me parimin e barazisë, pasi vetëm një kandidat mori mundësinë për mbështetje reale me votim, ndërsa dy të tjerëve iu hoq i njëjti trajtim dhe mundësi të barabarta.

Gjithashtu, kjo qasje cenon edhe sistemin e meritës, pasi nuk ka lejuar një krahasim real dhe objektiv të cilësive, rezultateve dhe kontributit të kandidatëve në zhvillimin e mendimit dhe sistemit juridik. Kjo, sipas gjykatës, shmang detyrimin ligjor për një qasje të barabartë, meritokratike dhe transparente të procedurës, gjë që bie në kundërshtim me parimet themelore kushtetuese të barazisë dhe llogaridhënies në kryerjen e funksioneve publike.

Për këtë, Gjykata Administrative e pranoi padinë e Antoaneta Dimovska, e cila është anëtare e Këshillit Gjyqësor dhe njëra nga kandidatet për gjyqtare kushtetuese. Gjykata urdhëroi rivotimin në përputhje me kriteret ligjore, ku të votohet për të gjithë kandidatët e propozuar në përputhje të plotë me kriteret e përcaktuara në Ligjin për Këshillin Gjyqësor.

Gjykata Kushtetuese shtyu seancën përgatitore për Ligjin për Gjuhët

Gjykata Kushtetuese, ndonëse nuk e komentoi vendimin e Gjykatës Administrative, në deklaratën e saj të djeshme theksoi se veprimet e Këshillit Gjyqësor, të Kuvendit dhe të gjykatave administrative çuan në krijimin e një precedenti ligjor me të cilin asnjë përbërje e Gjykatës nuk është përballur deri më tani. Gjykata paralajmëroi se një precedent i tillë ka implikime të rëndësishme ligjore për veprimet e saj të mëtejshme.