A mund të ketë pasoja përdorimi i flamurit evropian për ligjet lidhur me projektin për kapjen e korridoreve 8 dhe 10d në procesin e mëtutjeshëm të integrimeve evropiane të Maqedonisë, është pyetur ambasadori i Holandës në një intervistë për “Radio Evropa e Lirë”. Dirk Jan Kopp.

Po, mendoj se mundet. Legjislacioni i BE-së është shumë i qartë. Nuk mund të anashkalosh rregullat e prokurimit publik, pra të shmangësh procedurat e tenderit në kontratë. Ekzistojnë dy kushte kur kjo lejohet.

E para është kur bëhet fjalë për sigurinë kombëtare, kur ke tanke në kufi, nuk duhet të presësh marrëveshjen më të mirë për të blerë armë dhe e dyta është kur bëhet fjalë për një fatkeqësi kombëtare. Për shembull, nëse ka një tërmet, ju nuk humbni kohë për të blerë plazmën e gjakut, ju duhet menjëherë. Pra, legjislacioni i BE-së është i rëndësishëm dhe marrëveshja me Bechtel dhe Enka nuk përputhet me atë përshkrim dhe nuk është në përputhje me legjislacionin e BE-së.

Gjithashtu, e gjithë mënyra se si zbatohet është mjaft jotransparente, gjë që është edhe mendimi i FMN-së për shembull. Pra, a mund ta bëjë Maqedonia? Epo… një fatkeqësi kombëtare mund të jetë vetëm nëse thoni se gjendja e infrastrukturës është një fatkeqësi kombëtare, por nuk mendoj se dikush po e bën këtë. A mund ta bëjë Maqedonia këtë?

Po, por vetëm sepse nuk është anëtare e BE-së. A mund të bëhen problem veprimet e mëvonshme si ky kur dëshironi të jeni në Union, po unë do të thoja se kjo është një çështje. Sa i përket flamurit të BE-së, është e qartë, BE-ja tashmë ka shpallur një qëndrim se përdorimi i flamurit evropian këtu është i gabuar, flamujt janë të destinuara për ligjet që duhet ta afrojnë vendin drejt realizimit të një Kriteret e Kopenhagës dhe për vite me radhë ne dhe jo vetëm ne dhe përfaqësues të tjerë të delegacionit të BE-së paralajmëruam kundër keqpërdorimit të flamurit evropian në këtë proces. Argumenti i përdorur për keqpërdorimin e flamurit është shmangia e filibusterimit nga opozita në Parlament. Dhe po, sigurisht, është një dilemë.

Por pyetja është nëse do ta përdorni flamurin europian për çështje që nuk kanë lidhje me legjislacionin europian. Dhe për mendimin tonë, kjo është pikërisht ajo që po ndodh tani me këtë marrëveshje. Lufta kundër korrupsionit mbetet një nga pikat e dobëta, të paktën sipas raporteve përkatëse ndërkombëtare.

Sipas jush, si po e trajton qeveria këtë problem?

Epo, ne nuk shohim ndonjë përparim, përkundrazi mendojmë se gjërat po përkeqësohen. Kudo ka korrupsion, konflikt interesash, ndikim në sektorin joqeveritar, nepotizëm, klientelizëm dhe rekomandimet e Komisionit Shtetëror për Parandalimin e Korrupsionit dhe Avokatit të Popullit nuk respektohen nga askush, as nga qeveria dhe as nga Parlamenti, as nga Prokuroria.

Në fakt, raporti i këtij viti i Komisionit Kundër Korrupsionit tregon se janë përpunuar 10 vlerësime nga peticionet, që është shumë më pak se 20 për qind në raportin e vitit 2021, i cili, meqë ra fjala, ende nuk është shqyrtuar nga Kuvendi. në 2 vitet e fundit, diçka që duhet të ishte bërë. Prandaj, nuk ka arsye për optimizëm. Siç thashë më herët, korrupsioni është një gjendje shpirtërore.

Është kudo. Është pjesë e mentalitetit dhe duhet ndryshuar tani, sepse nëse dëshiron të jesh në Bashkimin në procesin e negociatave, kjo gjendje shpirtërore dhe vullneti politik së bashku me pandëshkueshmërinë që e shoqëron dhe që është më e përbuzurja nga qytetarët duhet të ndryshohen menjëherë. Përndryshe, dëshira për të qenë pjesë e BE-së në vitin 2023 do të jetë një iluzion.